Sunday, December 12, 2010

Terasa keberadaan Allah disisi...

Bissmillahirahmanirahim..

Awal kalam dari penulis ucapan syukur ke hadrat Ilahi....urm..penulis just nak kongsi satu pengalaman dan mungkin juga satu tips bagi sahabat di luar sana.... pada jam yang agak sore juga 2.30pm..pelajar yang mengambil subjek yang berkod UDP 2152 telah melangkah kaki ke medan jihad, bersama bekalan bacaan atau stduy mereka bersenjata pensil, pen, liquid dan pemadam tpi ader jerk yang penulis nampak yang bawa pembaris skali..hehehe...untuk bertempur dengan kertas soalan..

semua pelajar mula "bertempur" penuh ketekunan... yang sang penulis nie pown tempur juga lah...syok punyer syok jawab..tup tup.."cam ner leh lak aku lupa stduy satu bab nie..alamak cam ner nie.."suara halus dari otak berkata pada hati  membuatakan hati tiba-tiba rase gelisah..kalau nak tembak jawapan soalan tu boleh jerk tapi tak pilihan yang maner..confius lak jadi kalu tembak pown, salah teta..urm...dalam rase cam pening tu otak mula serabut.. tanpa sedar tanggan nie pown tulis something pada kertas soalan..


DOA + USAHA + TAWAKAL + JIHAD + TAWAKAL = NATIJAH ALLAH YANG BERI...



Mase tu baru teringat penulis nie jawab kerana Allah ker, untuk final.... dengan lafaz bismillah mulut penulis berkata-kat dalam senyap.."dengan awal sebutan nama Mu ya Allah..aku memilih jawapan nie.."..lalu penulis pown tick pada jawapan yang mana menyebabkan penulis confius...lepas tu yakin terus terasa yang ada dan bantuan nyer Allah mse kite menjawab tu.. setelah kami semua selesai jawab mas pown dah tamat blik lah wat per ag..hehehhe...mase dok kat bilik lpas magrib tu..penulis pon belek-belek kertas soalan tadi, tibe tergerak hati nak semak balik..tup tup!..Rahmat dari Allah kepada penulis dapat rasa sangat soalan yang menyebabkan penulis confius betul dan tepat..subahannallah.. ini  jerlah yang penulis nak kongsi ngan shabat kat luar sana..paper pown setiap detik dalam hidup kita perlu ada rasa keberadaan dengan al-Khaliq tu penting sangat susah ker senang ker datang dari yang mencipta kita..Allah al-Khaliq..wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment