Tuesday, February 25, 2014

^_^.. RINDU ..^_^

Rindu itu adalah
Anugerah dari Aallah
Insan yang berhati nurani
Punyai rasa rindu
Rindu pada kedamaian
Rindu pada ketenangan
Rindukan kesejahteraan
Dan juga kebahagiaan

Orang-orang yang bertaqwa
Rindu akan kebenaran
Kejujuran dan keikhlasan
Keredhaan Tuhannya

Orang mukmin merindukan
Anak-anak yang soleh
Isteri-isteri solehah
Keluarga bahagia

Para pencinta kebenaran
Rindukan suasana
Masyarakat yang terjalin
Aman dan sejahtera
Merindukan tertegaknya
Kalimah Allah di muka bumi

Dan dalam merindukannya
Keampunan Tuhannya
Dan seluruh umat itu
Merindukan cahaya

Yang menyinari kehidupan
Rindu pada Tuhan


^_^ dengan lirik nasyid kali ini membuka ruang saya untuk berkongsi rindu saya dengan teman skalian.. Nikmat kali ini semua orang merasai kan dalam setiap hari, nikmat merindui dan dirindui.. 


 Saya rindu zaman sekolah rendah saya di Al-Hidayah Ipoh, Saya rindu zaman di sekolah menengah di Maahad AtTarbiyah AlIslamiyah (MATRI), Rindu zaman berlajar di Kolej Teknologi Darulnaim, Rindu suasana di GiatMara Pasir Salak. Semua ini berlalu mengikut peralihan masa dan umur yang Allah tetapkan dalam hidup saya tetapi nikmat yang utama yang di lalui dalam peringkat zaman ini dalah rindu bila pertama nya sentuhan Tarbiah dalam diri ini, rindu sahabat2 yang sentiasa membimbing dan mengigatkan diri ini tika jauh dari Allah, rindu sewaktu di semai benih iman dan tarbiah dalam jiwa ini.. ^_^.. Allhamdullah atas segala perjalanan hidup yang di lalui. 


Kenangan  di Matri

Kenangan di KTD

Kenangan di GMPS

Pelbagai rencah kehidupan yang kita rasai, apapun sekarng ini kita masih tetap sama untuk menetapkan rencah kehidupan yang terbaik untuk di bawa pulang dan di jual pada Allah di akhirat kelak nanti. 

Allah nak lihat dimana usaha dan kekuatan istiqomah kita dalam amalan hari-harian hidup ki yang berzaman ini. :) .. Moga Allah berikan yang terbaik buat hambanya.


No comments:

Post a Comment